Saturday, April 14, 2012

Kasut

Sesungguhnya ujian dan dugaan dari Tuhan....bukanlah hukuman dari Tuhan...tapi sebenarnya kasih sayang dari tuhan untuk hambanya yang terpilih......andai kita terima dan redha dengan ujian tuhan itu....Maka tuhan akan memandang kita dengan pandangan rahmatNya......hari ini ketika aku singgah solat magrib berjemaah disebuah masjid....selesai solat bila aku nak pulang. kasut aku dah hilang... Mungkin dicuri orang ketika aku tengah solat...tapi aku bersyukur kerna bukan motor aku yang hilang....mungkin kasut itu bukan rezeki aku lagi....alhamdulilah aku terima dan redha.....insyAllah andai kita belajar untuk menerima sesuatu yang buruk atau berat itu dengan redha....Nescaya hati kan menjadi tenang..... Aku teringat dulu ,semasa kasut dulang aku kena curi di mesjid.. Punyalah marah dan sampai aku tak pi masjid tu lagi....Ya Allah ampunkan aku......sebenarnya didalam hidup ini kita kena yakin dengan ketentuan oleh Allah.....percayah setiap yang berlaku itu ada hikmahnya.... Sebagai manusia biasa.. Kita kena letakkan dalam diri sifat SABAR dan sifat TAWAKAL menghadapi apa jua.......

No comments: