Sunday, April 08, 2012

Satu janji yang pasti

"Di mana juga kamu berada, maut akan mendapatkan kamu(apabila sampai ajal) sekalipun kamu berada di dalam benteng-benteng yang tinggi lagi kukuh..."-Surah an Nisa,ayat 78. Kematian adalah sesuatu pasti....kematian merupakan syarat wajib untuk hidup didunia ini.....setiap dari kita pernah kehilangan orang tersayang dan kita pasti pernah melihat kematian orang lain.....kita semua akan menemui mati....aku terbayangkan andai aku yang dibalut rapi bersama kain kapan....hidung disumbat kapas....dan mata tertutup rapat....kemudian aku diusung ke kubur.....dimasukkan 7kaki kedalam tanah...kemudian dimasukkan ke liang lahat dan disendal tanah mengadap kiblat....kemudian dikambus seterusnya dipacak kayu sementara dan akhirnya di talkinkan........................disaat itu tiada apa yang dapat membantuku......tiada guna aku merintih,merayu dan menjerit........ya Allah.....aku takut azabmu.....aku takut nerakamu....ya Allah terimalah taubatku....rahmatkan aku dengan Kasih sayangMu......aku merayu padaMu......janganlah Kau paling dari melihatku dengan Kasih sayangMu......sesungguhnya aku hambamu yang lemah lagi hina.....padaMu aku berserah............

No comments: