Wednesday, February 28, 2007

naluri lelaki

.......kelas ditamatkan sejam lebih awal... kelas yg bermula 8.30 pagi dan berakhir 9.30 pagi.. patutnya habis 10.30 pagi.... semua budak kelas aku tersenyum girang... tapi aku tak sempat nak senyum.. aku mengelamun tentang perbualan dan nasihat aku kat seorang kawan dua malam lepas.. dan dia jumpa aku semalam lagi.....

2 malam lepas
kwn aku: "aku tension-lah dengan awek aku ni... asyik nak aku tepon dia setiap masa.. setiap ketika dan hampir setiap waktu... sampai aku terpaksa bawa hp dalam toilet... sebab dia tak bagi letak tepon... macam mana aku nak buat ni??"

aku : "hmmm....ko cakap je kat awek ko tu. kalau awak nak yang dok tepon setiap detik dan ketika, sanggup naik motor dalam hujan pi hantar minyak cap kapak sebab awak pening lalat je... awak cari lelaki yang mata juling, hidung kemek dan gemuk gedempol!!"

selepas aku bagi semangat dan beranikan dia untuk cakap macam tu ngan awek dia.. dia nampak sangat yakin...

semalam
aku: "ko dah bagi tau dia?"

kwn aku: "aku dah cakap kat dia macam yg ko ajar... tapi... aku pulak yang kena marah dan kena leter.."

aku : "abis tu ko buat apa?"

kwn aku: "aku rela dan pasrah je......"

moral: pompuan ni tak tau kita ni sayang kat dia (dialog guna nada iklan mat rempit patah kaki dulu kat rtm)

Tuesday, February 20, 2007

Thursday, February 08, 2007

Rumput 2

"Pijaklah saya
Semahu hati kamu
Biarlah saya sakit
Saya sakit pun tak apa
Asalkan bila kamu jatuh nanti
Kamu tak akan luka sedikit pun.."

"Teruslah memijak saya
pijak dan terus memijak saya
kerana nanti akan ada denai untuk saya
gunalah denai ini sebagai jalanmu ke mana saja
Asalkan kamu tak akan sesat nanti
tidak meraba mencari jalan..."

"Pijaklah saya lagi
memang saya sedia dipijak
asalkan kamu dapat berjalan...
saya sedar saya hanya layak di bawah tapak kakimu untuk terus dipijak...
biar saya dipijak hingga layu dan terus mati..."

Thursday, February 01, 2007