Saturday, April 14, 2012

Kesempurnaan dalam kekurangan

Alhamdulilah....umurku dipanjangkan sehari lagi...aku terfikir berapa ramai yang meninggal dunia dalam tidur semala
....berapa ramai yang akan dikebumikan pagi ini.....aku bersyukur diberi peluang hidup pada hari ini....insyAllah tak akan aku sia sia kan kehidupan hari ini......akan aku jadikan hari ini jauh lebih baik dari semalam.....akan aku berikan senyuman kepada semua orang....akan aku buat yang terbaik untuk semua orang dan yang paling utama aku akan sujud menyembah Allah dengan sepenuh hati............kehidupan ini terlalu singkat didunia......dunia ibarat penjara buat orang mukmin dan syurga buat orang kafir.....kehidupan didunia ini saling berlawanan antara kebahgiaan dan kesengsaraan....antara kebaikkan dan kejahatan.......tapi di akhirat nanti....semua kebahgiaan dan kebaikkan ada di syurga.....,manakala semua kesengsaraan dan kejahatan ada di neraka.........laluilah hidup ini sebagai hamba Allah yang bertakwa dan hiasilah diri dengan sifat sentiasa bersyukur dan sabar menghadapi apa sahaja......muga kematian kita kematian yang khusnul khatimah........... "Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu. Barang siapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam surga, maka sungguh ia telah beruntung. Kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan". (ALI 'IMRAN 185)..........
"Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Kami akan menguji kamu dengan keburukan dan kebaikan sebagai cobaan (yang sebenar-benarnya). Dan hanya kepada Kami lah kamu dikembalikan". (AL ANBYAA' 35)

No comments: