Friday, May 05, 2006

perjuangan yang belum selesai

Alhamdulillah.. hanya itu yang terlintas di hati bila aku keluar dewan tepat jam 12 tengah hari selepas menyelesaikan exam terakhir tadi...

berakhirnya peperiksaan tadi maka tamatlah aku semester 7 di tahun akhir ini... tapi perjuangan ini belum selesai.. perjuangan ini masih berliku walaupun aku nampak sinarnya.. aku nampak germilap penghujungnya.... aku tidak sabar untuk berada di penghujungnya....

...berakhirnya exam tadi maka bolehlah aku membasuh motor aku yang dah terlalu kotor itu.. asyik bersiram hujan dan disembur lecah jalanan je.. dan dibedakkan debu jalan je.. kalaulah motor aku diibaratkan orang.. aku sure orang tu dah berambut kusut masai dan berkudis buta di merata-rata.. kalau motor tu oranglah.. hehehe.....

hmmm.. aku pun kira berserabut juga sepanjang exam ni.. semua tak ada masa nak buat itu nak buat ini... rambut dah panjang.. misai dah nyaris macam A. Galak dalam 'Gerak Khas'... hehehe.. baju plak.. dok recycle je.. hehehe.. cuma kewangian Issey Miyaki yang selamatkan aku...

blog ini ditulis dalam keadaan aku yang sangat mual dan kembung perut macam pompuan mengandung 5 bulan setengah.. hehe.. macam tau jer.. semuanya kerana rumah aku baru mengadakan pembakaran terbuka membakar ayam, sotong, udang dan daging... seronok bila bergembira bersama rakan-rakan rumah...

sebenarnya banyak aku nak tulis.. bukan tentang exam lagi... bukan tentang makan.. bukan tentang kemeriahan habis exam.. tapi aku nak tulis yang lebih dari itu.. lebih dari jangkauan pemikiran lain.. aku nak tulis tentang sesuatu.. sesuatu yang dapat buat semua orang berfikir... yang dapat menggegarkan jiwa-jiwa.. ehhh.. apa ni.. melalut entah ke mana.. mungkin kerana kemualan ini buat aku taip je.. hehehe..

..bertemu di lain entry lah.. mungkin ada sesuatu yang lebih dari biasa.. sekarang aku nak tidur dulu.. nak uli bantal puas puas.. sebab sebelum ni semuanya tak sempat..

life is great... enjoy it...

No comments: