Thursday, April 27, 2006

mana kalkulator aku?

....Alhamdulilah.... aku baru jer habis paper exam yang kedua terakhir pagi tadi... ni dah penat gila.. tidur pun tunggang langgang... mengantuk jer minum power root tongkat ali.. asyik bertongkat jer... semuanya kerana terlalu mengantuk....... aku rasa exam pagi tadi yang paling mencabar kebolehtahanan aku.. bukan sebab subjek tu susah sangat.. tapi situasi sebelum dan masa exam tu...dah ler aku bangun lewat... dah sampai kat kampus.. tertinggal kalkulator pulak...

sepanjang aku belajar dari diploma sampai ke ijazah ni.. rasanya inilah kali pertama aku tak bawa kalkulator aku.... selalunya kalkulator ni tak akan ditinggalkan oleh budak yang amik engineering.. macam askar yang tak boleh tinggalkan senapangnya... macam pompuan yang tak boleh tinggalkan mekapnya.. macam artis yang tak boleh tinggalkan mikrofonnya dan macam macam lah lagi.......

...tapi hari ni aku tertinggal pulak... "mana kalkulator aku?"... kalau subjek ni setakat mengarang jer aku tak kisahlah... tapi subjek kena mengira... kalau aku masuk gak amik exam tanpa kalkulator.. aku yakin sangat.. aku cuma dapat tulih nama dan nombor pelajar jer. tu pun kalau aku tak lupa nama sendiri... hehehe

.....tu jer yang mampu terkeluar dari mulut aku.... pastu.. apa lagi... naik motor pulas throttle sampai habis... macam mat rempit... belah lampu isyarat depan gate utama.. sebab lampu tu lambat sangat bagi isyarat boleh jalan.. so aku pun bagi isyarat boleh belah la.... fuhhh... mengucap panjang.. aku nyaris dilanggar oleh kereta iswara warna hitam.... tapi lepas mengucap panjang.. aku terus rempit lagi..... dan akhirnya.. Alhamdulilah aku dapat menjawab juga peperiksaan itu... dan Alhamdulilah semua soalan berjawab.. walaupun ada juga yang aku setakat mampu salin soalan balik... hehehee....

....sekarang boleh le rehat pulak kejap.. sebab paper yang seterusnya lagi seminggu lagi... jarak ni sesuai ngan kepayahan subjek itu juga.... aku harap aku dapat buat yang lebih baik lagi walaupun subjek itu dah namanya pun getaran.. harap aku tak ketaq masa exam 'VIBRATION' hari khamis minggu depan..... chaiyuk untuk diri sendiri.... aza aza fighting!!!!!

No comments: