Sunday, May 28, 2006

aku lelaki

..sejarah kelakian aku bermula hampir 15 tahun dahulu.. masa tu kalau tak silap aku baru darjah 4.. masa tu aku masuk pasukan boria sekolah.. pasukan boria ni macam koir nyanyian juga.. tapi semua ahli boria kena menyanyikan lagu sambil menari...... ceritanya bermula....
ceritanya bermula bila aku dikeluarkan dari pasukan boria tu... dengan alasan.. "kamu menari keras macam robot.. kena lembut sikit untuk menari.." ..masih aku ingat lagi ayat yang keluar dari mulut cikgu tarian tu.. namanya cikgu Mat Desa.. (nama sebenar)....

selepas dihalau dari pasukan boria tu.. aku dah nekad tak akan menari lagi ataupun menyanyi.. walaupun aku rasa suara aku sedap walaupun banyak juga yang kata tak sedap.. tapi peduli apa dengan orang kata tentang suara aku.... aku bukannya nak masuk Akademi Fantasia.. bukan nak masuk Malaysia Idol.. dan bukan juga nak masuk pertandingan Suara Emas Beras Bernas... yang penting aku rasa suara aku sangat sedap...pernah juga ada sorang pompuan tu cakap... "suara awak ni terlalu lelaki.." ..mungkin dia cuba nak cakap aku macho dalam bentuk suara.. hahaha.... tapi betullah tu.. jangan dia cakap suara aku terlalu perempuan dahlah..... tapi jangan ingat suara aku serak-serak basah macam pengetua AF yang baru tu..

..berbalik kepada cerita dihalau dari pasukan boria tu... sebenarnya ada hikmah aku dihalau tu... kalau tidak tentu aku dok melembutkan diri untuk menari...... aku lebih suka menjadi lelaki yang sangat lelaki.........

.."kita kena keras dengan pompuan ni..." ..ayat tu aku pernah dengar dari seorang kawan aku yang bagi petua mengekalkan hubungan.. alasan dia kalau terlalu lembut.. kita akan ditindas.... huhhh... alasan yang bodoh bagi aku..... kalau nak tunjukkan kelakian bukan dengan menindas wanita.... bagi aku.. lelaki yang benar benar lelaki ialah lelaki yang bersifat mulia dan berbudi bahasa dengan wanita.... lelaki yang dok mendera isteri atau pun teman wanita depa tu.. sebenarnya adalah lelaki yang sangat dayus.. berani berlagak depan pompuan je.. kalau ajak lawan sama sama lelaki.. takut plak.... berani ngan perempuan je... boleh blahlah.....

hmmm... kalau nak keras pun ngan wanita ni... boleh juga... tapi untuk tunjuan yang baik juga... kalau tak keras nanti plak susah lagi.. asyik lembut je plak.. susah nak berkembang umat Nabi Muhammad ni.. hehehehe...

lelaki yang hebat adalah lelaki yang menggunakan kekuatannya untuk melindungi wanita miliknya... mempertahankan dan seterusnya mencintai hingga akhir hayat......

No comments: