Tuesday, May 23, 2006

En. Maskot

.....hujung minggu yang lepas,aku telah melalui sesuatu yang baru dalam hidup aku.. aku dapat kerja part time.. jadi maskot.. memakai kostum kepala besar Chambel yang gemuk dan berpakaian tukang masak.... tugasnya hanya memberi belon kepada budak budak.. kemudian terpaksa mengoyangkan tangan melambai.. bersalam dan ada juga bergambar... hehehe...

mula-mula tu memang rasa sangat janggal dan sangat memalukan.. tapi aku tabahkan hati dan ingat ni kerja halal.. lagi pun aku memang teringin nak try kerja ni..

Alhamdulillah lepas kerja tu aku dapat menebalkan muka aku lagi seinci.. tapi seronok juga dapat tengok budak budak happy dan seronok dapat belon dan dikacau maskot...

sebenarnya aku memilih menjadi maskot dari ditawarkan jadi promoter yang kena cakap ayat yang sama sampai berpuluh kali sehari untuk meyakinkan pengguna...tapi biar apa pun kerja yang kita buat.. kita harus merasa gembira dan ikhlas dengan kerja itu..maka kita dapat membuat sesuatu itu dengan sempurna... kalau jadi tukang sampah.. jadilah tukang sampah yang ikhlas.. kalau jadi tukang kira duit.. jadilah tukang kira duit yang jujur.... kesimpulannya jujurlah dengan apa sahaja yang diamanahkan.....

No comments: