Thursday, October 23, 2008

bangun tidur

when we wake up in the morning... we have two simple choice... go back to sleep and dream.... or wake up and chase those dreams... choice is yours

.......hmmm..... apakah perkara pertama yang terlintas di kepala kita setiap kali bangun dari tidur?? setiap daripada kita punyai alasan tersendiri untuk memikirkan perkara pertama di minda untuk memulakan hari baru.... adakah pekara pertama itu dapat membuatkan hari kita hari ini lebih baik dari semalam...? adakah hari kita hari ini lebih buruk dari semalam....? nabi dah pesan... celakalah orang yang harinya lebih buruk dari semalam...

......tetapi percayalah... orang yang berjaya adalah orang yang bangun pada hari itu untuk menjadi manusia terhebat pada hari itu.... bangun untuk menjadi lebih cemerlang dari semalam.... bangun untuk melihat hari esok menjadi hari yang lebih baik untuk masa hadapan....

...aku? apakah yang menjadi perkara pertama di otakku setiap kali bangun untuk memulakan hari baru???..... tipulah andai aku menyatakan aku memikirkan perkara lain selain tentang hari perkahwinanku yang tinggal tak sampai sebulan lagi..... memikirkan tentang dia adalah perkara pertamaku setiap pagi bila bangun dari tidur... dialah alasan aku untuk memulakan setiap hari dengan cemerlang.....

.........hanya dia.. hanyalah dia yang buatkan aku bangun untuk bekerja lebih keras lagi... hanya dia yang buatkan aku berfikir bagaimana untuk menjadi husband, father and head of family......

No comments: