Tuesday, October 07, 2008

aku mencari kesempurnaan

.........hmm...aku menghitung hari dengan bermacam-macam perasaan yang bercampur baur... semua jenis perasaan bermain-main dalam hati... ada perasaan gementar.. perasaan sangat bahagia.. perasan risau... semua perasaan itu silih berganti... termasuk hari ini... ada lagi kurang dari 50 hari sahaja lagi dari satu hari yang akan merubah seluruh hidup aku... hari perjanjiaan aku kepada Allah di hadapan tok iman.. bersaksikan 3 orang saksi dan disaksikan oleh seluruh orang penting dalam hidup aku... semuanya adalah untuk berjanji kepada Allah untuk menjaga seorang wanita yang telah Allah tulis sebagai jodoh aku yang satu.. dan aku akan diamanahkan oleh walinya yang sah untuk melindunginya di seluruh hidup aku.... sesungguhnya biar apa jua perasaan yang silih berganti di sanubariku.... aku tetap yakin dialah yang terbaik buatku di dunia dan akhirat.... dialah jawapan kepada istikharahku.. dialah jawapan untuk setiap doaku kepada ilahi.. Tuhan pencipta aku, dia, kamu dan semuanya....

..kadangkala aku tertanya di dalam hatiku... adakah lagi wanita sejujur dia????
...adakah lagi wanita yang mampu mencintai aku sebaik dia????
....akan adakah lagi wanita yang mampu menghormati aku selayaknya????
....dan sesungguhnya.... semakin banyak aku bertanya kepada diri sendiri....
aku tak mampu lagi menipu diri untuk menyatakan akan ada lagi wanita sehebat dia....
hanya dia yang akan aku abdikan diri untuk melindunginya dan mencintainya...

..........dan dengan sejujurnya.. akan aku terima nikahnya dia.... dan akan menyintainya hingga nafasku yang terakhir.....................................................

No comments: