Wednesday, May 28, 2008

aku dan dia

"jaga intan baik-baik ea, pak tua akan doakan kebahagiaan dunia dan akhirat buat man dan intan.."... unkapan yang sentiasa terngiang-ngiang dan tersemat kukuh di hatiku... ungkapan itu dilafaz di kala aku memeluk pakcik sulung dalam keluarga bakal isteri ku.. terasa sayu dengan nasihat dan kata-kata itu.. diungkap di kala pak tua dan beberapa lagi pakcik dan makcik termasuk bakal keluarga mentua aku akan menunaikan umrah di mekah pada hari Sabtu yang lepas.......

...huhhh...memang cuak dan ketaq juga bila nak mengadap pakcik2 yang dikhabarkan sangat garang oleh bakal isteri aku ni... tapi aku beranikan diri dan yakin bahawa aku bukan buat salah dan sangat ikhlas untuk memperisterikan anak sedara mereka yang paling cun dalam keluarga mereka ni....

Alhamdulilah.... semua sedara dan pakcik2 bakal isteri aku ni sangat peramah dan mmg sangat mesra...aku tak kekok langsung dan terasa macam famili sendiri.... aku bersyukur dengan jodoh ini dan aku akan menghargai rahmat Tuhan ini... terasa sangat bahagia bila Allah temukan aku dengan seorang wanita yang sangat istimewa.... wanita sempurna yang menjadi pelengkap hidup aku... wanita yang menjadi inspirasi dan impian hidup aku... sesungguhnya aku amat mencintaimu......

.........sesungguhnya aku amat mensyukuri rahmat-Mu Tuhan... tiada ungkapan terima kasih dapat diungkapkan.. selain sujudku sebagai hamba-Mu yang sentiasa mengharapkan kasih dan sayangmu Tuhan.....

No comments: