Friday, March 03, 2006

biar ku sentuh cintamu

hhhhmmmm........ tengah hari tadi kawan aku call.. semalam dia langgar seorang mat skuter ni... "aku seronok sangat sebab lepas test, so masa nak corner kereta aku tak sedar ada motor nak jalan terus sebelah kiri..pastu budak tu pun jatuh... semalam dah cakap.. tapi dia macam nak gaduh jer.." kata kawan aku dalam telefon masa ajak aku pergi sekali jumpa budak yang dia "excident" tu.....

Selepas aku dan kawan aku tu tunggu kat kedai motor... budak mat skuter tu pun datang.. dia cakap macam nak gaduh gak... tapi aku cakap bebaik jer.. walaupun dalam hati memang aku dah belasah budak tu.. pastu aku kerat-kerat lapan.. buang dalam longkang... hahaha.. tapi dalam hati jer lah... aku tetap sengih dan cuba cakap bebaik.. lepas tu aku pegang belakang bahu dia dan cakap bebaik... dan lepas tu lagi... perkara tu boleh settle.. dia siap kurangkan lagi dari bayaran asal.. tapi kawan aku bagi lebih gak.. niat sedekah jer.... hmmm.. aku bukan nak cerita tentang jadi hero... tapi nak cerita sekali sentuhan lebih lebih bermakna dari 5 minit berkata-kata.....

ada juga kajian doktor yang membuktikan.. bahawa bayi yang selalu dibelai oleh ibunya akan cepat untuk berjalan.... hmmm.... apa sekali pun... sentuhan itu terlalu indah.... sentuhan seorang ibu untuk anaknya.. sentuhan seorang suami untuk isterinya.... ia terlalu indah.....

No comments: