Tuesday, March 28, 2006

pesan Abah

tit..tit..tit..bergegar handset 3G 33 sekupang aku tu... ada message untuk dibaca rupanya.. tengok kat skrin bercahaya biru tu...

massage dari Abah rupanya....

"PESERTA KURSUS 107 ORANG.HAMPIR 50 ORANG PENSYARAH U DAN POLI. ABAH AKAN BERDOA SEMOGA B.LONG BERJAYA SEPERTI MEREKA. OK. SYABAS."

message yang berupa pesanan dari abah ni.. sebenarnya abah jarang nak tulih message kat aku.. tetiba je ni.. walau apa pun aku tetap tersentuh dengan pesanan abah ni.. tinggi harapan seorang ayah kepada anak sulungnya ini.. hmmm.. aku pernah kecewakan ayah sekali...

teringat hampir 9 tahun dahulu... aku pernah kecewakan dia bila aku kantoi kat UTM dulu.. lepas je SPM terus dapat tawaran buat ijazah dalam engineering kat situ.. kursus ni kursus express.. mengaji kejap je dah boleh jadi engineer... tu yang mak ayah aku suka tu... dapat jer tawaran terus buat kenduri.. besar jugak lah kenduri tu.. lepas macam macam ayah mak korbankan... aku gagal kat situ... lepas SPM.. fikiran tak matang lagi.. asyik nak enjoy je... tapi Alhamdulillah.. aku dapat untuk memberi semula ijazah yang aku cicirkan dulu sekarang.... tapi perjuangan aku belum selesai disini... bagi aku yang penting jangan serik untuk mencuba.. macam satu kata kata omputeh tu....

"LIFE IS FULL OF CHALLENGES, WHEN OBSTACLES ARISE....
CHANGE YOUR DIRECTION TO REACH YOU GOALS, NOT THE DECISION TO GET THERE.."

No comments: