Thursday, January 01, 2009

2009

Change is always a big thing in the new year. It may not outlast the month, but we still make resolutions anyway. Perhaps it is n hope that we can make a fresh start, perhaps it is easier to track our progress if we begin in the beginning. Maybe it is just a trend that everyone hops on. But change will come and it's often inevitable. Some we like and some, not so much. I guess it's all part of being alive.

Hmmm... sengaja aku mulakan penulisan pertama tahun 2009 ni dengan Bahasa Inggeris... ni adalah langkah pertama untuk aku menginternasionalkan blog aku... mana tahu kalau ada mat saleh sesat kat blog aku ni.. sekurang-kurangnya dia akan dapat paham perenggan pertama blog aku ni... tahun baru? apa ada pada tahun baru selain cuti sehari yang aku dapat hari ni.. bila sebut tahun baru.. mulalah orang nak buat azam baru.. nak mulakan sesuatu yang baru... semuanya nak mulakan dengan yang baru... aku rasa kita dah terbiasa nak mulakan semua permulaaan di awalan sebuah permulaan.... terdetik hati tertanya aku sendiri.... kenapa kita tak biasa sahaja memulakan sesuatu permulaan dari pertengahan, persukuan atau di pengakhiran..... sesungguhnya bagi aku.. semuanya adalah perasaan sahaja... kita kena melatih diri kita untuk bermula dari sekarang...

Jam akan terus berdetik... siang akan mengejar malam... malam akan hilang mengganti hari... hari akan berlalu membina bulan.. dan bulan akan mengatur membentuk tahun... sesungguhnya demi masa.. manusia akan berada dalam kehidupan... hidup ini terlalu singkat untuk dibiarkan berlalu dengan perkara yang sia-sia.. ayuh!!! bangun... CHAIYUK!!!!!!!!!!!!!

" Life is full of challenges.. when obstacles arise... change your direction to reach your goals... not the decision to get there...."

"Things turn out the best for those who make the best of things turn out.."

No comments: