Monday, August 20, 2007

aku melayu

aku seorang lelaki Melayu.. anak kepada dua orang insan yang juga Melayu... datuk aku Melayu.. nenek aku Melayu.. aku merupakan pemegang diploma sebuah universiti Melayu... dan juga pemegang ijazah di sebuah universiti Melayu juga... aku juga merupakan sebuah warganegara negara yang Melayu merupakan bangsa majoriti... oleh sebab itu aku punya sebab yang sangat kuat untuk mempertahankan bangsa aku iaitu bangsa Melayu... oleh sebab itulah juga aku punya alasan untuk tersinggung dengan sesiapa sahaja yang menghina bangsa aku... aku telah membaca lirik penuh lagu negarakuku... sebagai manusia dan lelaki Melayu yang punya perasaan.. aku rasa marah dan sangat tersinggung... penghinaan bangsaku dari seorang lelaki yang merupakan dari kaum yang bukan dari tanahair ku ini.. mungkin bapaknya yang datang ke negaraku ini.. atau mungkin juga datuknya yang datang ke negaraku ini.. tetapi yang pasti keturunanya yang datang ke negaraku ini...

negaraku.. tajuk lagu kebangsaan Malaysia.. dan terdapat juga undang-undang yang melindunginya iaitu...

AKTA Lagu Kebangsaan 1968 (Akta 390) telah diluluskan sejak tahun 1968 oleh Parlimen Malaysia dan melalui proses semakan pada tahun 1989. Akta ini diwujudkan bagi menjaga kredibiliti, prestij, kewibawaan dan maruah lagu Negaraku yang merupakan satu-satunya lagu kebangsaan negara.

tetapi si pengkhianat yang tidak sedar diri dari golongan pemakan babi ini telah menghina lagu negaraku.. aku tak peduli jika ia sekadar lagu... tetapi ia lebih dari sekadar lagu... ia lambang kesatuan negaraku.. lambang perjuangan dan air mata bangsaku untuk melihat negara ini berdaulat dan merdeka....

banyak lagu lain lagi yang boleh dia ubahsuai nak jadi rap ke.. zapin ke.. nak jadi apa saja pun aku tak peduli.. ambillah lagu Mawi ka.. lagu Siti Nurhaliza ka.. ubahlah jadi apa saja... tetapi TIDAK untuk apa sahaja yang mewakili agamaku.. bangsaku dan negaraku...

tak rugi kita kehilangan warganegara pemakan babi yang biadap ini... lucutkan kerakyatannya.. biar dia terus belajar dan menetap sampai mampos di negara samseng macam Taiwan tu..

selamat hari merdeka yang ke 50 tahun....

No comments: