Thursday, November 15, 2007

kerja aku

hmmm....... lama rasanya aku tak menulis... walaupun gian sangat nak menaip kat blog sendiri.. tapi kesempatan tu tak ada dan kerja membataskan masa aku..

bila sebut kerja ni.. aku baru sahaja memulakan kerja atau kerjaya pertama aku selepas grad pada awal bulan September yang lalu..

jadi kalau ikut kiraan aturan bulan.. aku sekarang dah hampir 3 bulan kat kompeni ni.. Alhamdulillah karier aku sebagai penganggur cuma dalam sebulan jer.. dan kerja aku sekarang adalah interviu aku yang kedua.

aku sekarang bekerja sebagai project engineer kalau ikut dalam name card yang company bagi... aku sekarang dalam bidang construction iaitu M&E (mechanical and electrical).. company aku ni adalah kontraktor untuk aircond and ventilation system, fire fighting and banyak lagilah.. tapi yang main ialah air & ventilation...

walaupun baru masuk je.. aku dah kena handle 3 projek... mula mula tu rasa stres and penat juga.. tapi dah dalam bulan ketiga ni.. aku layan jer.. hehehe..

aku kena handle projek IKM Beranang yang baru buat, renovation hotel Park Royal KL untuk 4 tingkat sahaja.. dan Temple of Fine Art kat Bangsar..

seronok juga kerja ni sebab banyak kena deal dengan orang dan yang paling best ialah tak ada punch card... haha.. tapi sebagai engineer ni kita kenalah ada etika dan tanggungjawab..

huhh... dah ler kot ni.. cukup nak hilang gian menulis dah..

No comments: