Saturday, June 02, 2007

Minta Kerja

"If you ever find a man
who is better than you are-hire him"
-David Ogilvy

hmmm... Alhamdulillah.. aku dah hampir nak rasakan nikmat menjadi seorang graduan lepasan ijazah... rasa cepat sangat masa berlalu... masih terasa lagi kegagalan dulu...

tapi aku tetap yakin aku boleh dapatkan segulung ijazah... benar kata orang bijak pandai dulu... kita tak akan menjadi seorang yang gagal selagi kita tidak berputus asa dan terus mencuba..... tapi semuanya bergantung kepada keputusan exam yang akan keluar nanti...

tetapi sementara menunggu keputusan yang bakal keluar ni... aku sekarang tengah kalut buat resume nak minta kerja.. takut nak jadi penganggur dengan umur sekarang... ditambah pula dengan kawan-kawan yang dah kawin dan siap dah jadi bapak lagi... tekanan beb.. hahaha...
sengaja aku mulakan entri aku ni dengan kata-kata David Ogilvy tu... bukan senang nak cari dan dapat kerja ni... tapi kena usaha jugak kan....

doakan aku yea.


"Some people dream of success...
while others wake up and work hard at it"

No comments: