Tuesday, May 22, 2007

Selamat Hari Guru

Selamat Hari Guru... walaupun telah berlalu... tetapi kita masih dalam bulan Mei lagikan... sesungguhnya jasamu guru memang tiada tolok bandingnya... bila Hari Guru jer.. maka penuhlah rumah aku dengan bermacam-macam hadiah dan bunga... mak aku yang tercinta juga seorang guru... bagi aku ibuku seorang guru yang sangat berdedikasi.. ia terlalu sayangkan anak muridnya... kenapa aku cakap sayang.. apa tidaknya.. rumah aku pernah didatangi dengan muridnya dengan 2 buah bas penuh termasuk 3 biji kereta guru.. setiap ruang dalam rumah dan luar rumah penuh... tapi memang disiplin sungguh budak-budak tu.. apa taknya.. diaorang beratur dalam dua barisan untuk mengambil makanan.. dan barisan itu panjang sampai keluar pagar depan rumah.. hehehe...

bila sebut tentang guru ni.. aku sekarang buat part time jadi cikgu tuisyen rumah dengan 2 subjek iaitu Sains dan Bahasa Melayu.. aku kena ajar Bahasa Melayu dengan alasan aku mat bunga.. opsss... sebab BM UPSR aku A.. PMR juga A.. dan SPM pula A1.. ni alasan depa (diorg) selepas curi-curi tengok sijil-sijil aku... Sains pulak sebab mak aku cikgu Sains... apa-apa pun aku gembira menjadi cikgu tuisyen untuk 2 orang anak muridku iaitu Hana dan Izzat.....

SELAMAT HARI GURU

No comments: