Wednesday, July 26, 2006

jalan jalan cari makan

.....life is like a box of chocolate... macam dalam dialog filem Forest Gump..... life is like burger.. ayat dari kawan aku.. alasannya.. hidup kita selalu dihimpit masalah untuk dapat kebahagiaan... tapi yang pasti kawan aku tu suka makan burger tak mau sayur..... hidup macam aiskrim... nikmati ia sebelum cair ungkap kawan aku dalam ruang komen blog.........

banyak perumpamaan kehidupan ini yang dikaitkan dengan makanan.. betullah kata mak aku.. orang kat Afrika tu mati tak makan.. tapi kita kat Malaysia ni mati terlebih makan....

.. memang dah jadi budaya kita makan setiap masa.... kalau bukan budaya.. pastilah kedai mamak tak buka 24 jam.. nak makan nasi pukul 4 pagi pun boleh.... tapi berbeza kat negara omputih sana... kawan aku yang mengaji kat sana.. cakap pukul 10 malam semua kedai dah tutup... cuma nak minum air setan je yang buka sampai pagi......

makan.. makan.. makan....
berhenti sebelum kenyang.....
terdetik hati tertanya sendiri..

No comments: