Monday, July 17, 2006

udara yang ku hela

....semalam sementara aku tunggu nak solat maghrib.. aku buka tv jap.. buka channel 4 Astro... rancangan itu ialah tentang kisah benar.... kisah tentang seorang budak perempuan 12 tahun yang rosak paru-parunya.. jadi dia terpaksa bergantung kepada balang gas seumur hidup.. kos rawatannya ialah 25 ribu sebulan.... kesian sekali.... tapi aku lihat abahnya tenang bila ditemuramah.... antara cakap abahnya...

"buat apa saya menangis... air mata tak akan mengubah apa-apa.... saya hanya berdoa dan redha.."

lagi...

"saya menyayangi anak saya ini seperti adik dan kakaknya juga.. tiada yang lebihnya... kerana jika kita menyayangi seseorang terlalu sangat... ia akan pergi meninggalkan kita dulu.."

....hmm.. bersyukur kita dengan rahmat Tuhan ini... ia tidak nampak.. tetapi ia sangat bernilai.. itulah udara yang kita sedut setiap masa dan ketika....

No comments: