Monday, February 28, 2005

pria terhebat



..aku pilih tajuk 'pria terhebat'.. untuk penulisan kali ini.. bukanlah niat aku nak anggap yang aku ni pria terhebat dalam bahasa Indonesianya atau lelaki terhebat dalam bahasa Melayunya... dan aku bukan juga nak bagitau yang aku ni peminat Sheila On 7... walaupun aku memang minat kat kumpulan itu dan juga kumpulan kumpulan Indonesia yang lain..... kumpulan DEWA, Shiela On 7 dan Peter Pan memang aku minat... minat sebab lagunya berbeza.. liriknya berbeza dan semuanya berbeza berbanding dengan artis Malaysia ni yang hampas jer.. walaupun tak semua.....opsss... ke lain plak aku melayang ni.... sorry.. berbalik kepada tujuan asal.... tentang lelaki hebat ni...

....macam mana yg dikatakan lelaki hebat ni..... apa kriteria yang perlu ada untuk jadi lelaki hebat ini....... aku pernah tanya kawan aku..."apa dia yang dikatakan lelaki hebat pada hang?".... dialog ini ada unsur kedah sikit sebab aku ni orang Kedah dan kebetulan plak kawan aku tu pun orang Kedah.... dia jawab.."bagi aku lelaki hebat adalah lelaki yang punya gaya tersendiri... gayanya mestilah berbeza dari orang lain... lelaki hebat tak perlu hensem.. yang penting gaya.." .....hmmm...... lelaki hebat adalah lelaki yang ada 'gaya'... itulah maksud kawan aku yang aku paham... sebab jawapannya kepada aku.... perkataan 'gaya' diulang sebanyak 3 kali... dan kawan aku itu memang gaya.... sikat sentiasa di dalam poket... dan cermin adalah barang yang paling dia suka.. pantang jumpa cermin... pasti dihunus sikatnya... hehehee.....

...hmmmm.... aku masih belum dapat erti kata lelaki hebat ini........ tapi bagi aku... lelaki yang hebat perlu ada ketenangan dan punyai sifat sabar yang tinggi..... bagi aku ketenangan akan buat kita nampak hebat... tapi susah nak buat buat tenang ni.... sebab tenang itu lahir dari dalam....... ketenangan dan sabar tidak boleh dicipta..... susah sangat kah nak jadi lelaki yang tenang dan sabar ini............. sebagai orang Islam aku rasa kita perlu mendapatkan ketenangan dari Pencipta...kembalilah kepada tuhan... dan segalanya ada pada-Nya........ selangkah kita kepada Pencipta...seribu langkah Dia kepada kita.............

No comments: