Tuesday, December 21, 2004

aku perlu berubah

....assalamualaikum.... selamat bertemu kembali.... rasanya terlalu lama aku tidak menulis lagi... tapi aku masih disini... kekadang tu... menulis ini perlu kekuatan... menulis ini perlu ada perasaan.... menulis ini perlu ada rasa..... aku tak mampu untuk menulis tanpa ada rasa... aku perlukan rasa... dan mungkin juga masa untuk menulis.. hehehe......

sekarang.... kuliah telah bermula..... perjuangan aku bermula kembali..... aku perlu berjuang hingga ke titisan dakwat yg terakhir........ biar bertatih langkah ku... tapi aku tetap mengharunginya jua........ hmm.... tahun 2004 kian di akhiran..... tahun 2005.. kian di permulaan.... tapi apa ada pada tahun.... rasanya... tiada apa apa pada tahun ini... ia cuma melengkapkan aturan hari...atau tahun....biasa sahaja tahun ini kan??? .....tapi ramai orang menunggu tahun baru untuk berubah.... azam baru katanya...tapi mengapa tidak berubah dari sekarang... saat ini dan tika ini... huhhh... inilah manusia.... punya pelbagai alasan untuk berubah.... tapi??? ...cakap senanglah kan... aku pun susah nak berubah... (sebab aku pun manusia jugakkan) ...tapi aku rasa manusia perlu berubah..... berubah dan terus berubah.... jangan mudah berpuas hati dengan apa yg sedia ada.... bagi aku manusia perlu ada impian... perlu ada kesungguhan.. perlu ada keinginan... perlu ada keghairahan untuk berjaya dalam hidup....... hehee.... wah!!! ...macam pakar motivasi pulak aku ni.... tapi semua yang aku kata ini bukan untuk orang lain sahaja... tapi sebenarnya untuk aku... untuk aku kuatkan semangat... untuk aku bermotivasi kembali... dan yang paling penting aku tidak malas lagi... hehee.... benarlah kata orang... "bila satu jari kita menunding orang lain... empat lagi jari kita akan menunding diri sendiri.. "....Gambatte Kudasai.. (dalam bahasa Jepun ni... bersemangatlah)....... hmmmm........... semoga hari hari yang ada ini di tahun yg kian di akhiran ini.. menjadi persediaan untuk kita merancang perancangan tahun akan datang... manusia yang berjaya ialah manusia yang berani berubah....... sesungguhnya... manusia adalah makhluk ciptaan Tuhan yg terbaik....... tapi tak ramai dari kita yang tahu menjadi manusia yang benar benar manusia....... sesungguhnya manusia yang terbaik ialah manusia yang kenal Penciptanya........

No comments: