Tuesday, July 13, 2010

Bermulanya sebuah pengakhiran

Sesuatu pengakhiran itu adalah sebuah permulaan.... dan sebuah permulaan itu adalah satu pengakhiran....... hmmm.. terdetik hati tertanya sendiri.... seperti mana berakhirnya tahun 2010 dan bermulanya tahun 2011... seperti mana berakhirnya kehidupan aku sebagai seorang suami mingguan kepada suami harian....dan seperti mana berakhirnya kehidupan aku di kuarters hospital sultan abdul halim untuk bermula semula kehidupan sementara di rawang sebelum menetap semula di tempat aku menimba ilmu dulu untuk menjadi seperti saat ini.... SHAH ALAM... AKU KEMBALIIIII !!!!!!!!

Shah Alam... sebuah bandar raya yang mendamaikan.... sebuah bandar raya indah mempesona..sebuah bandaraya yang sarat dengan kenangan dan pengorbanan aku dari seorang mahasiswa.. lelaki bujang.. suami orang dan sekarang bapak orang... huhu... begitu pantas masa berlalu...setahun terasa sehari.... sehari terasa sedetik....

Bila mana wifey tercintaku mengenakan syarat tempat pemilihan kawasan kediaman kami... iaitu rumah kami mestilah kawasan yang majoritinya penduduk islam melayu... kawasan yang rumah yang berpijak di atas tanah... dan kawasan yang membantu tumbesaran pemikiran anak kami... maka Shah Alamlah yang terlintas.. dan alhamdulillah moga rumah baru kami ini menjadi saksi kebahagiaanku bersama isteri serta permata hati ku......

Hmmm... pertama hatiku Imaan Khadeja Aisha... sudah setahun sebulan umurnya sekarang.... dia memang mendamaikan... menenangkan serta menghiburkan.... walaupun kadangkala aku terpaksa bersengkang mata tengah malam buta hanya untuk meneman dia bermain dan membaca gambar... hehehe... aku rela walaupun terpaksa... semua kerna mu Imaan... hehehe...

Semoga tahun 2011 menjadikan aku lebih cemerlang sebagai hubby kepada wifeyku serta papa yang cool untuk permata hatiku itu.... aku mendoakannya.... papa love mummy dan imaan.... muahhhsss

No comments: