Sunday, October 25, 2009

kami mengandung

"KAMI mengandung,dah nak masuk 7bulan"...itulah yang aku akan jawab,setiap kali pertanyaan tentang isteriku...aku akan menggunakan kata ganti diri 'kami' untuk menunjukkan bahawa..pemengandungan tersebut adalah kerna hasil usaha dan kerja keras kami berdua secara kerjasama dan kordinasi yang hebat...hehehe..

...kadang kala kami berdua akan berdiri depan cermin untuk saling membandingkan perut siapa yang lebih maju kedepan...aku cuma dapat mendahului pada 3bulan pertama kandungan isteriku...sekarang dia jauh mengatasi aku...hehe..tetapi sekarang aku nak undur kebelakang kembali perutku ini...walaupun kajian telah membuktikan bahawa boroi itu salah satu tanda kebahagiaan....tapi aku tak rela...hehehe

Alhamdulilah..kami dalam fasa terakhir persediaan untuk menerima kehadiran ahli baru dalam keluarga kami ini...segala kelengkapan baby telah hampir sempurna...bak kata isteri ku..kalau terbesalin sekarang..dah adalah kelengkapan baby nak dibawa...hmmm...bila disebut tentang kelengkapan baby sekarang ni..memang jauh berubah dari zaman aku dulu....sekarang barang baby memang canggih sungguh...tilam baby sekarang pun dah ada yang anti macam2...anti kuman lah..anti hamalah..anti lemas lah...memang canggihlah...botol susu plak..siap ada sterilzer lagi nak matikan kuman...memang kena study dan pandai pilihlah brand yang sesuai dan terbaik...aku plak dah macam ibu2 plak...pantang pi shopping complex..memang habis lah kedai baby aku singgah...tapi memang satu kepuasan dan keseronokkan bila membeli belah barang baby ni bersama isteri tercinta...walaupun satu kuala lumpur aku redah...memang tak rasa letih langsung...tapi bila balik tidur..sure tido mati punya...heheeh...
so sekarang ni aku rasa aku dah layak untuk menjadi penasihat barang2 baby ni...dari botol susu sampai ke sikat baby aku dah boleh bagi nasihat dah buat kawan2 yg terkial-kial mencari maklumat lagi...hehehe....

....sebagai seorang lelaki yang bakal menjadi ayah kepada anak aku sendiri...memang merasa sangat gembira..sukar untuk dilafazkan dengan sebarang kata atau apa sahaja...hanya tangan dapat menadah kelangit dan bersujud kepada Allah betapa bersyukurnya aku dikurniakan rezeki permata hati ini...dan yang paling membahagiakan aku ialah...anak aku mempunyai seorang ibu yang sangat hebat...wanita paling sempurna dalam hidupku...wanita yang paling layak untuk menjadi ibu kepada zuriatku...dan aku telah menunaikan tanggungjawab pertama buat anakku..iaitu memberikan seorang ibu yang terhebat buat permata hatiku ini...

No comments: