Thursday, July 17, 2008

hanya dia

......15 tahun dulu ketika aku masih di bangku sekolah rendah... ketika masih berkasut Bata dan Pallas... ketika seluar masih biru dan baju kemeja putih jenama Guitar... waktu itu aku berada di dalam kelas 6 Hijau... masa tu kelas dinamakan dengan nama warna... bermula dari kelas yang paling pandai iaitu Hijau, kedua Kuning.. Merah dan terakhir ialah kelas Biru..... masih terbayang lagi kelas aku di tingkat tiga yang paling atas dan berhadapan dengan tangga.... masih teringat lagi.. air sirap hanya sekupang secawan.. nasi lemak sepinggang 3 kupang.. bawa duit cuma lima kupang.. kadang-kadang dapat seringgit kalau dapat markah tinggi dalam exam....

hmmmm...... semuanya kenangan dulu.... tapi kenangan yang tak mungkin aku lupakan ialah kenangan aku meminati seorang murid perempuan darjah lima.... dia adalah murid perempuan yang paling cun dalam sekolah dan aku rasa dia yang paling cun dalam dunia pada waktu itu.. dan dia masih lagi paling cun dalam dunia sekarang ni pun. heheheh..

..aku memang minat gila berserta angau kepada awek cun darjah 5 ni.... sampaikan kalau dia masuk pertandingan boria ka.. kuiz apa apa pun kat sekolah-sekolah kat area Aloq Staq ni.. memang aku kayuh basikal pergi... dan ajak juga kawan aku setelah berjanji nak belanja depa makan ais krim pop (ais krim sekupang yang boleh patah menjadi dua tu)....... memang angaulah... sampai asyik aku curi-curi usya dia.. hehehee...

pernah sekali tu.. masa hari kantin sekolah... kan ada tuju-tuju lagu permintaan... aku pernah tuju lagu Saleem.. "bukan aku tak cinta"... kat dia.... hehehe... memang aku minat sungguhlah kat dia.. sampai kalau boleh hari Jumaat dan Sabtu pun nak pi sekolah.....

kemudian... selepas aku kuar sekolah rendah masuk sekolah menengah... aku tetap bertanya khabar dia dari sesiapa pun yang kenal dia..... kemudian... selepas dia masuk sekolah menengah ke Kolej Tunku Kurshiah kat Seremban... aku dah tak dapat berita lagi dari dia...... tetapi aku tak pernah lupakan dia.....

..namun kuasa Tuhan tiada tandingnya.... jodoh dan pertemuan adalah hak mutlak Allah S.W.T.... kami ditemukan kembali dengan kuasa Allah.... semasa di sekolah rendah dulu... aku tak pernah bercakap atau berbual dengan dia.... tapi setelah 15 tahun berjumpa kembali... dia masih ingat nama aku.... huhhh....

terasa sangat bahagia dan sayu sekali..... doa budak lelaki 12 tahun untuk hanya bercakap dengan gadis idamannya.. dimakbulkan di kala budak lelaki itu berumur 27 tahun..... Alhamdulillah...

dan... budak lelaki itu.. adalah lelaki ini iaitu aku.. hehehe... dan gadis cun yang masa tu berumur 11 tahun dan sekarang telah berumur 26 tahun itu... adalah tunang tercinta aku sekarang.....

tiada yang lebih indah selain mencintai seorang wanita hebat yang tulus mencintai aku... dia tak pernah ragu dan yakin mencintai aku.......

No comments: