Monday, March 12, 2007

berdua lebih baik

...suatu petang yang damai... ketika aku, arn dan apit melepak di koeteow iman... sebenarnya perjumpaan ini bulan lepas ketika cuti tahun baru cina... duduk bertiga menikmati koeteow kerang telur atas kesukaan kami sejak warung tepi jalan itu dibuka lagi... tempat ni dah jadi macam venue rasmi aku, arn dan kawan-kawan lain.. mungkin sebab keenakan koeteow kerang ya, mungkin kerana enaknya nasi lemak yang beraga-raga yang dulunya berumur 3 kupang atau 30 sen.. dan sekarang dah meningkat umur 5 kupang... dan saiznya tentulah bertambah mengikut umurnya.. dari 34A menjadi 36B... hahaha.. dan mungkin juga kerana tempat yang strategik... berada di persimpangan traffic light.. kelihatan bas-bas ekspres menyusur... hmmm... ehhh... aku bukan nak cerita tentang tempat tu....

.....tapi nak berkongsi tentang nasihat kawan aku tu.....

apit, "man.. hang tau tak perempuan atau isteri ni tak bernilai langsung.."

man, "ehh.. awat hang cakap macam tu pulak.."

apit, "sebenarnya nilai isteri atau wanita ni terletak kepada suaminya.. kalau isteri tu kita sayang dia, jaga dia leklok dan hormati dia... maka nilai seorang wanita atau isteri itu sangat-sangat tinggi..... tapi kalau isteri tu kita tak jaga leklok.. kita sepak terajang dia macam sampah... maka isteri tu macam dah tak ada nilai langsung.. macamana pun.. nilai seorang isteri tu sangat tinggi dan tak akan berubah selagi isteri tu setia dan menghormati suaminya.."

arn, "2 perkara je yang sangat lelaki perlukan dari seorang wanita atau isteri ni... iaitu SETIA dan SEKS sahaja.. kalau dah isteri tu dapat berikan dengan terbaiknya 2 perkara ini.. maka percayalah kekal selamanya"

.....hmmm... sebenarnya banyak lagi perkara yang aku dapat kongsi pada malam tu.. aku cuma harap dapat menjadi suami yang terbaik untuk wanita pilihan aku nanti.... bukan kesempurnaan yang aku cari dari seorang wanita.. tetapi aku mencari seseorang yang dapat berkongsi kekurangan dan bersama mencari kesempurnaan itu... aku harap dia mengerti....

No comments: