Tuesday, January 03, 2006

aku perlu berubah

WHEN I MEET SOMEONE BETTER THAN MYSELF,
I TURN MY THOUGHTS TO BECOMING HIS EQUAL.
WHEN I MEET SOMEONE NOT AS GOOD AS ME,
I LOOK WITH IN AND EXAMINE MY OWN.

Hari ini hari ketiga di tahun ke 25 hidup aku iaitu tahun 2006....

Bila masuk tahun baru ni.. macam-macamlah azam dan impian yang ingin digapai di tahun baru... kekadang tertanya juga aku sendiri.. mengapa nak tunggu tahun baru baru nak berubah.. mengapa nak tunggu ada sesuatu baru nak berubah... aku pun tak dapat nak jawap persoalan ini.. kerana aku pun tunggu tahun baru..nak berubah jadi orang baru.... tapi terdetik hati tertanya sendiri... "aku nak jadi apa ni?"

...sengaja aku mulakan penulisan aku kali ini dengan ayat ayat omputih di awal penulisan ini.... sebenarnya kita tak perlu jadi seseorang untuk jadi orang... jadilah diri sendiri..tapi bukan jadi diri sendiri yang tak berguna..tetapi jadi diri sendiri yang sentiasa berusaha untuk memperbaiki diri.. sentiasa berubah untuk menjadi diri sendiri... diri sendiri yang semakin hari semakin baik.. semakin hari semakin hebat... semakin hari semakin menjadi diri sendiri yang unggul...

fuhhh.. semangat lah plak... sebenarnya ditahun baru ini.. aku nak jadi diri sendiri yang lebih bermotivasi dan lebih baik dari diri sendiri di tahun tahun sebelum ini.....

aku tak mahu lagi mengulangi kesilapan yang sama di tahun tahun sebelum ini.... nabi pun pernah pesan.... "Celakahlah orang yang dipatuk ular pada lubang yang sama! "..... aku tak rela dipatuk ular pada lubang yang sama lagi... aku perlu merentas laluan baru dalam hidup aku.. aku perlu berubah.....

No comments: