Friday, December 08, 2006

Blog Grafik

Sebetulnya, aku pun tak tau nak update apa kat blog ni. Kalau aku cerita yang lebih-lebih pasal diri sendiri nanti mahunya Man mengamuk. Tak pasal-pasal kami boleh berpatah arang dan berkerat rotan.

So, aku decide nak create entri berbentuk grafik. Senang cerita ala-ala blog Saharil. Terpengaruh betul aku dengan blog dia.

Untuk pengetahuan semua blog grafik adalah blog yang memuatkan entri-entri di mana isiya bersifat kontot tetapi padat dan dipenuhi jenaka-jenaka yang bersifat wit sama ada dalam bentuk dialog atau ayat-ayat penyataan. Dan yang best setiap entri akan dihiasi ilustrasi grafik yang cantik dan mengujakan.

Entri-entri yang aku akan publish di sini nanti juga akan aku publish dalam blog di page friendster sebagai usaha membongkakkan diri di samping memancing awek-awek cun untuk berkenalan dengan aku. Ciss!!

Kiranya dua blog yang berbeza tetapi isinya sama. Entrinya aku tumpukan pada dialog-dialog yang aku dengar dari sekeliling dan boleh jadi juga dialog-dialog yang aku reka sendiri ikut kepala otak aku.

Dalam blog grafik ni aku cuba melanggar konvesional dan taboo dalam penulisan. Aku cuba menjadi sejujur mungkin. Kalau ada hal-hal yang memaksa aku menyebut kata-kata carut maka aku tanpa segan silu akan mencarut.

Bak kata Faisal Tehrani dalam Cinta Hari-Hari Rusuhan, 'Kejujuran Kadangkala Menakutkan'. Hakikatnya aku seorang jejaka pemalu yang dididik dengan suasana yang cukup konservatif dan dipenuhi pantang larang.

Hmm. Cukup aku merepek. Selamat menikmati isi kepala otak aku. Di bawah ialah entri pertama untuk blog grafik aku. Yang baik dari Allah. Yang buruk dari kekhilafan aku sendiri.

Wallahualam. :)

No comments: