Tuesday, June 06, 2006

niat

.....rasanya hampir seminggu aku tidak menulis lagi.... mungkin kesibukan aku bercuti hujung minggu ke port dickson.. melaka dan akhirnya ke johor bahru buat aku tidak sempat menatap komputer ni... kalau komputer ni ibarat perempuan...sure dah merajuk dan minta putus.... tapi komputer ni bukan perempuan... so aku tak payah risau sangat tinggalkan..... kecuali komputer ni tahu pakai baju dalam sendiri.. sure aku rela usung bawa melancong sekali.. hahahahaha.......

...aku baru lepas kelas ni... tadi dalam kelas.. lecturer aku bagi tahu test esok ditunda ke minggu depan.... sebab ada seorang kawan aku minta tangguh kerana dia akan ke sabah esok untuk mewakili uitm dalam pertandingan ping pong... lecturer aku minta dia batalkan ke sabah tu dan ambil test.... 3.. 4.. kali juga lecturer aku tanya dia soalan yang serupa.. namun kawan aku tetap dengan keputusan dia nak ke sabah..... akhirnya lecturer itu kata......

"...saya dah janji dalam hati saya... kalau awak mahu minta batalkan ke sabah dan pilih nak ambil test saya... maka saya akan suruh awak pergi ke sabah juga,buat special test untuk awak dan saya berjanji akan pastikan awak lulus juga subjek ni...... saya cuma nak lihat niat awak je.... sebab tu saya tanya banyak kali.. tapi awak menolak...".....

..pelajar tu terpinga-pinga mengenangkan tuah yang berlalu begitu sahaja..... kesimpulannya bagi aku... sebenarnya niat sangat penting dalam apa jua yang kita buat... percayalah.. niat yang baik akan mendapat balasan yang baik jua......

kemudian kelas ditamatkan dengan satu mini project....kami disuruh mereka payung terjun agar dapat mengelakkan sebiji telur pecah yang akan dibuang dari tingkat lima..... waduh waduh.... pening seh.. wokeylah.... nak pi buat assignment payung terjun ni.....

No comments: